Pacientský hub ve spolupráci se Světem neziskovek na počátku tohoto roku úspěšně dokončil ojedinělý program, který měl za cíl dát pacientským organizacím strukturu a řád v oblasti mnohdy obávaného fundraisingu. Hlavní podmínkou pro možnost zúčastnit se nabitých workshopů a konzultací s profesionály z oboru bylo absolvování e-learningu na téma fundraisingu.
Miniakademie prohlubovala znalosti v oblasti komunikace, strategie, plánování a finančního řízení pacientských organizací. Všech 11 účastnících se organizací při setkáních i mimo ně pilně pracovalo na tom, aby jejich fundraising měl v budoucnu „šťávu“ a požadované výsledky.
"Jsme rádi, že jsme byli vybráni mezi účastníky a mohli v miniakademii rozvíjet naše dovednosti. Náš fundraisingový plán dostal vylepšenou podobu, ladíme vizi a misi, začínáme diskutovat o tvorbě videí, která by NAPO srozumitelně představila partnerům. Děkujeme Pacientskému hubu za příležitost se dále vzdělávat a sdílet zkušenosti s dalšími pacientskými organizacemi," říká Ing. Mgr. Tímea Piskáčková, ředitelka Národní asociace pacientských organizací (NAPO).
Mgr. Rýza Blažejovská, DiS., zakladatelka a předsedkyně organizace Migréna – help, doplňuje: „Miniakademie fundraisingu pro mě byla příležitostí zastavit se nad jedním z nejdůležitějších aspektů řízení organizace, uvědomit si, kde se právě nacházíme, kam směřujeme, co je pro to třeba udělat…“
Mgr. Leona Pejcharová, předsedkyně Spolku uživatelů kochleárního implantátu (SUKI), dodává: „Covid a probíhající ukrajinský konflikt vyčerpávají síly nás, kdo v pacientských organizacích pracujeme ve volném čase, bez nároku na honorář. Kdybyste nebyli (pozn. redakce Pacientský hub), dost možná by ze SUKI zbylo občasné setkávání uživatelů na pobytech. Pokud budeme pokračovat, je to i vaše zásluha.“
Těší nás, že členové Pacientského hubu získali nový vítr do plachet a miniakademie přispěla k tomu, aby vylepšili nastavení interních procesů své pacientské organizace a komunikaci se světem kolem sebe.