Tato pravidla obsahují informace k fungování celého Pacientského hubu – jak se stát členem, využívat nabízené služby a další. V úvodní části jsou obsaženy základní definice, které jsou dále využívány v celém dokumentu. Doporučujeme Vám proto se nejprve seznámit s nimi. Pravidla jsou závazná pro všechny uživatele webových stránek www.pacientskyhub.cz.
Obsah
I. Definice
II. Kontaktní údaje
III. Účel a hodnoty Pacientského hubu
IV. Registrace, členství a přístup k virtuálnímu účtu
VI. Služby
VII. Pořádání akcí a účast na akcích
VIII. Odpovědnost
IX. Zpětná vazba
X. Osobní údaje
XI. Závěrečná ustanovení
I. Definice pojmů pro účely těchto pravidel
- „akce“ – konference, semináře, preventivní a osvětové akce, neformální setkání, besedy, ale i vernisáže a další
- „částečný člen“ – osoba, která provede registraci a zatím není ověřena pacientskou organizací.
- „člen“ – souhrnný pojem pro, řádného člena a správce organizace;
- „Pacientský hub“ – projekt Ministerstva zdravotnictví ČR, reg. číslo ZD-PDP3-001, financován z Fondů Evropského hospodářského prostoru a Norska 2014-2021 z programu Zdraví;
- „pacientská organizace“ – pacientská organizace částečná na webu;
- „projektový tým“ – zaměstnanci Ministerstva zdravotnictví ČR starající se o správu Pacientského hubu v období udržitelnosti projektu
- „řádný člen“ – člen pacientské organizace, který se zaregistroval na webu a pacientská organizace potvrdila, že se jedná o jejího člena;
- „seznam řádných členů“ – seznam všech řádných členů pacientské organizace, kteří mají přístup do virtuálního účtu a mohou využívat nabízené služby;
- „služby“ – služby nabízené projektový týmem
„správce organizace“ – člen vedení pacientské organizace, který provede její registraci na webu. Vyplňuje a upravuje kontaktní a identifikační údaje a popis pacientské organizace, ověřuje částečné členy
- „virtuální účet“ – účet zřízený pacientské organizaci, který na webu umožňuje přístup do zóny pro členy.
- „web“ – www.pacientskyhub.cz;
II. Kontaktní údaje
1 Kontaktní údaje Pacientského hubu
- telefon: +420 735 126 977
- email: pacientskyhub@mzcr.cz
2 Kontaktní údaje Pacientské organizace
- Každá Pacientská organizace určí jednoho zástupce, který bude působit jako správce organizace.
III. Účel a hodnoty Pacientského hubu
1 Cílem Pacientského hubu je napomoci posílení a profesionalizaci pacientských organizací, aby byly rovnocenným partnerem ostatním aktérům ve zdravotnictví a měly vytvořeny podmínky pro naplňování svého poslání.
2 Členové Pacientského hubu mají příležitost
- rozšiřovat své obzory díky vzdělávacím akcím,
- sdílet s koordinátorem očekávání a návrhy vylepšení služeb,
- komunikovat s ostatními organizacemi v Pacientském hubu online v uzavřené skupině, sdílet zkušenosti a vzájemně se od sebe učit,
- schvalovat členství nových zájemců z řad pacientské organizace.
IV. Registrace, členství a přístup k virtuálnímu účtu
1 K přístupu do prostoru a k virtuálnímu účtu musí správce organizace provést na webu v zóně pro členy registraci celé pacientské organizace.
2 Jednotliví členové pacientské organizace se rovněž registrují na webu v zóně pro členy. V registračním formuláři uvedou, pod kterou pacientskou organizaci se registrují. Po zaregistrování se stávají částečným členem. Aby se stali řádným členem, musí být jejich vyplněné údaje ověřeny a potvrzeny správcem organizace.
3 Částečným členem se může stát i osoba, která není členem pacientské organizace, ale chce ji založit. Po provedení registrace na webu má po dobu 6 měsíců stejná práva jako ostatní částeční členové. Po uběhnutí 6 měsíců přijde tomuto částečnému členovi notifikační e-mail, aby svou nově založenou pacientskou organizaci zaregistroval na webu. V případě, že se částečnému členovi nepodařilo pacientskou organizaci založit, bude mu odepřen přístup k webu.
4 Pro registraci je člen povinen přijmout veškeré příslušné podmínky.
5 Řádní členové jsou uvedeni v seznamu řádných členů, za jehož aktuálnost a správnost odpovídá správce organizace.
6 V rámci registrace obdrží člen přístupové heslo k virtuálnímu účtu. Obsah a možnosti virtuálního účtu se odvíjí od toho, zda se jedná o správce organizace, , řádného člena nebo částečného člena.
7 Přehled oprávnění jednotlivých členů
7.1 Správce organizace
- registrace pacientské organizace na webu,
- správa identifikačních a kontaktních údajů a popis pacientské organizace,
- přístup k neveřejné části webu,
- ověřování částečných členů, aby se stali členy řádnými,
- účast na veřejných i neveřejných akcích,
- přístup ke vzdělávacím materiálům,
- absolvování e-learningů a získání certifikátů,
7.3 Řádný člen
- přístup k neveřejné části webu,
- přístup ke vzdělávacím materiálům,
- absolvování e-learningů a získání certifikátů,
7.4 Částečný člen
- přístup k neveřejné části webu,
- účast na veřejných akcích,
- přístup ke vzdělávacím materiálům po dobu 6 měsíců,
- absolvování e-learningů a získání certifikátů.
správce organizace |
řádný člen |
částečný člen |
|
registrovat pacientskou organizaci |
✓ |
× |
× |
správa identifikačních a kontaktních údajů pacientské organizace |
✓ |
× |
× |
správa popisu pacientské organizace na webu |
✓ |
× |
× |
přístup k neveřejné části webu |
✓ |
✓ |
(✓) |
ověřování částečných členů, aby se stali členy řádnými |
✓ |
× |
× |
účast na veřejných akcích |
✓ |
✓ |
✓ |
účast na neveřejných akcích |
✓ |
✓ |
× |
přístup ke vzdělávacím materiálům |
✓ |
✓ |
× |
absolvování e-learningů |
✓ |
✓ |
✓ |
8 Ukončení členství
8.1 Každý člen je oprávněn zrušit svůj virtuální účet po přihlášení na webu.
8.2 Projektový tým je oprávněn ukončit členství s okamžitým účinkem po doručení oznámení o ukončení v případě, že
8.2.1 člen poruší pravidla Pacientského hubu a nenapraví porušení ve lhůtě k tomu stanovené v písemném nebo elektronickém oznámení projektového týmu,
8.2.4 bylo insolvenčním soudem vydáno rozhodnutí o úpadku člena,
8.2.5 člen uráží, vyhrožuje či zneužívá projektový tým nebo další členy.
VI. Služby
1 Seznam všech nabízených služeb je dostupný na webu
7 Poskytované materiály
7.1 Poskytnuté vzdělávací materiály slouží pouze pro vlastní potřebu člena.
7.2 Materiály vytvořené projektový týmem nemohou být členem použity, kopírovány nebo předkládány jakékoliv třetí straně bez předchozího písemného souhlasu projektového týmu. Toto ustanovení se vztahuje i na materiály uložené v neveřejné části webu.
9.14 Pokud člen získá jakýmkoliv způsobem uživatelská práva či přihlašovací údaje jiného člena, či jiné údaje, o kterých se domnívá, že mu nepřísluší, je povinen tuto skutečnost neprodleně oznámit projektovému týmu. Tyto údaje nesmí jakýmkoli způsobem zneužít.
VII. účast na akcích
1 Pořádané akce jsou veřejné nebo neveřejné (tzn. pro řádné členy, správce organizace a event manažery).
2 Projektový tým je oprávněn během akce pořizovat fotografie a videozáznamy. Blíže v kapitole Osobní údaje.
4 Přihlašování na akci
4.1 Na neveřejné akce se mohou přihlásit pouze správce organizace, a řádný člen.
4.2 Přihlašování na akci probíhá prostřednictvím webu skrze „Přihlásit se na akci“.
4.3 Na nabízené akce je možné se přihlásit do data uzávěrky přihlášek a do naplnění kapacitního stavu.
4.4 Po naplnění maximálního kapacitního stavu je možné podat přihlášku a tím se zařadit na čekací listinu. Pokud se na akci následně uvolní místo nebo dojde k navýšení kapacity, bude osoba z čekací listiny na volné místo automaticky přihlášena.
4.5 Účastník v přihlášce pravdivě uvede všechny požadované informace, které jsou nutné pro zpracování dokumentace akce.
4.6 Podáním přihlášky účastník zároveň souhlasí se zpracováním svých osobních údajů.
4.7 Účastník může zrušit přihlášku na akci do 24 hodin před jejím konání. Pokud se účastník akce nezúčastní nebo svou účast zruší třikrát během dvou po sobě jdoucích měsíců, nebude mu umožněna účast na akcích po následujících třicet dní.
4.8 Účastníci mají na webu k dispozici údaje či dokumenty ke stažení, které nejsou přístupné široké veřejnosti. Veškeré podklady a materiály, které splňují znaky autorského díla ve smyslu autorského zákona, jsou autorskoprávně chráněny. Žádný z podkladů ani jeho část tedy nesmí být bez předchozího písemného souhlasu projektového týmu jakýmkoliv způsobem dále zpracován, kopírován, rozšiřován, komerčně využíván nebo využíván k veřejným prezentacím.
4.9 Po úspěšném absolvování e-learningu bude účastníkovi e-mailem odeslán certifikát o splnění. Certifikáty budou rovněž dostupné na Virtuálním účtu Člena. Projektový tým si vyhrazuje právo mít k těmto certifikátům přístup.
4.10 Po skončení akce bude účastník vyzván k předání zpětné vazby, a to formou zodpovězení anonymizovaného hodnotícího formuláře. Účastník je povinen tuto zpětnou vazbu vyplnit pravdivě a odeslat ke zpracování. Projektový tým má právo na zpracování a uchování těchto údajů, které slouží ke zlepšování kvality poskytovaných služeb a k vykazování pro účely projektu.
VIII. Odpovědnost
IX. Zpětná vazba
1 Členové a účastníci akcí mohou projektovému týmu podat jakoukoliv zpětnou vazbu a podněty či doporučení.
2 Zpětná vazba může být podána na e-mailovou adresu pacientskyhub@mzcr.cz, nebo pomocí kontaktního formuláře umístěného na webu, a to i anonymně.
3 Projektový tým nemá povinnost vyhovět žádostem a připomínkám, které jsou ve zpětné vazbě obsažené.
4 Projektový tým není povinen na zpětnou vazbu reagovat.
X. Osobní údaje
1 Pacientská organizace a správce organizace se tímto zaručují, že mají oprávnění poskytnout projektovému týmu požadované údaje, včetně osobních údajů členů a že veškeré takto poskytnuté údaje byly zpracovány v souladu s platnými zákony.
2 Pokud dojde ke změně některých požadovaných osobních údajů, bude o ní pacientská organizace projektový tým informovat do dvou týdnů.
3 Pacientská organizace si je vědoma skutečnosti, že zpracování a přenos jména, příjmení, e-mailové adresy a dalších osobních údajů každého člena na další přidružené společnosti Pacientského hubu (nebo vlastníka webu) je nezbytný pro řádnou identifikaci a provedení registrace.
4 Člen bere na vědomí, že jeho virtuální účet je vytvořen v souladu se zásadami ochrany osobních údajů Pacientského hubu. Pokud web dodává třetí strana mimo projektový tým, nemá Pacientský hub žádný vliv na výše uvedené podmínky a jiné požadavky, ale vynaloží veškeré své přiměřené úsilí, aby zpracování údajů třetí stranou splňovalo požadavky právních předpisů o ochraně údajů.
5 Projektový tým si vyhrazuje právo pořizovat fotografie a natáčet videa v prostoru. Při pořizování fotografií a videí lze zachytit i člena a hosty, a to na základě oprávněného zájmu Pacientského hubu propagovat svou činnost. Účelem použití těchto materiálů je ilustrovat aktivity nebo projekty, minulé, současné i budoucí, související s Pacientským hubem.
6 Projektový tým si vyhrazuje právo streamovat jakékoliv akce pořádané pacientským hubem. Při pořizování videa lze zachytit i členy a hosty. Záznam dále může být uložen na webu a být přístupný dalším členům.
7 Bližší informace jsou uvedeny v dokumentu Zásady zpracování osobních údajů, který je dostupný na webu.
XI. Závěrečná ustanovení
2 Pacientská organizace dává projektovému týmu souhlas s použitím a zveřejněním jeho loga nebo názvu společnosti. Tento souhlas zahrnuje použití, shromažďování, zaznamenávání, ukládání a zveřejňování loga a názvu pacientské organizace, avšak pouze pro účely související s činností Pacientského hubu.
3 Projektový tým je oprávněn postoupit nebo jinak převést svá práva a povinnosti (částečně nebo úplně) vyplývající z registrace na jakoukoli třetí stranu bez souhlasu pacientské organizace.
4 Projektový tým je oprávněn, dočasně nebo trvale, změnit nebo doplnit tato pravidla Pacientského hubu a další dokumenty (dále jen jako „dokumenty“) v případě změn platných zákonů, obchodních nebo tržních potřeb, požadavků ovlivňujících Pacientský hub nebo nutnost zlepšit poskytované služby. Pacientské organizace budou písemně nebo v elektronické podobě informovány o všech takových změnách nebo doplňcích doručením těchto revidovaných dokumentů. Nově revidované dokumenty budou rovněž zveřejněny na místě k tomu určeném.
5 V případě, že pacientská organizace nesouhlasí s revidovanými dokumenty, je oprávněna do třiceti dnů po doručení takových dokumentů ukončit své členství, a to formou písemného (nebo elektronického) oznámení ukončení doručené projektovému týmu s výpovědní lhůtou nejméně čtrnácti pracovních dnů. Pokud projektový tým neobdrží do třiceti dnů od doručení revidovaných dokumentů oznámení o ukončení členství, považují se tyto dokumenty za schválené a závazné.
6 Projektový tým má k dispozici aktuální verzi pravidel Pacientského hubu, které jsou k dispozici na webu.
7 Členové jsou povinni respektovat pokyny projektového týmu.
8 Členové jsou povinni řídit se etickým řádem Pacientského hubu.
9 Veškeré náležitosti, které zde nejsou uvedeny, se řídí českým právním řádem.
10 Veškeré spory, které mohou vzniknout v souvislosti s registrací a členstvím, a které nebudou urovnány smírně, budou řešeny soudy České republiky.
11 Tyto podmínky pravidel Pacientského hubu musí být odsouhlaseny pacientskou organizací před zahájením členství. Pokud existuje něco, s čím pacientská organizace nesouhlasí nebo jí není některé ustanovené srozumitelné, doporučuje se, aby tyto podmínky nepřijala a kontaktovala projektový tým.
Tato pravidla Pacientského hubu vstupují v platnost dnem 1. 1. 2024.