Lékaře vám musí najít pojišťovna. Pomůže formulář
Nedaří se vám najít vhodného lékaře? Obraťte se na svou zdravotní pojišťovnu. Každý pojištěnec má právo na časovou a místní dostupnost hrazených služeb. Co to v praxi znamená?
Místní dostupnost péče znamená do 35 minut
Vaše zdravotní pojišťovna vám musí bezplatně zajistit zdravotní péči v dojezdové době do 35 minut od místa bydliště.
Pro zjednodušení celého procesu ministerstvo zdravotnictví připravilo on-line formulář na portálu nedostupnapece.mzcr.cz. Stačí vyplnit potřebné údaje a systém vám předpřipraví text. Ten si můžete doupravit podle sebe. Když zaškrtnete možnost „Poslat dopis na vědomí Ministerstvu zdravotnictví“, umožníte tím ministerstvu snadněji kontrolovat činnost zdravotních pojišťoven.
Časová dostupnost zdravotnické péče
Časová dostupnost znamená, že vám zdravotní pojišťovna musí zajistit poskytnutí neodkladných a akutních hrazených služeb ve lhůtě, která odpovídá jejich naléhavosti. Lhůta začíná běžet od chvíle, kdy váš ošetřující lékař indikoval potřebu výkonu. Například v případě náhrady kyčelního kloubu se jedná o maximální délku 52 týdnů.
Lékař by měl odeslat elektronicky vystavený poukaz na vyšetření do zdravotní pojišťovny, která se tak dozví, že jí začíná běžet lhůta, do které pro vás musí zajistit potřebný výkon.
Co dělat, když vás lékař odmítne?
Vyžádejte si od něj písemné vyjádření s odůvodněním, proč vás odmítl. Tento dokument doručte vaší zdravotní pojišťovně. Ta by měla dotyčného kontaktovat a zkusit najít řešení.