Zapojte se do setkání o zkušenostech se stížnostmi
Zapojte se do setkání o zkušenostech se stížnostmi ve zdravotnictví
Ministerstvo zdravotnictví připravuje setkání zaměřené na zkušenosti pacientů a pacientek se stížnostním procesem ve zdravotnictví. Cílem setkání je lépe porozumět tomu, jak v praxi probíhá cesta stížnosti – od jejího podání až po vyřízení – a pojmenovat místa, která z pohledu pacientů a jejich blízkých nefungují ideálně.
Setkání se zaměří výhradně na formální stížnosti podle zákona o zdravotních službách, tedy na situace, kdy pacient nebo jeho blízký podal oficiální stížnost poskytovateli zdravotních služeb (např. nemocnici, ambulanci či praktickému lékaři) a očekával její vyřízení podle zákonného postupu. Hledáme účastníky a účastnice, kteří mají osobní zkušenost s podáním takové stížnosti a chtějí svým pohledem přispět ke zlepšení systému a posílení důvěry mezi pacienty a zdravotnickými zařízeními.
Setkání proběhne osobně na přelomu listopadu a prosince 2025. Přesný termín a místo budou upřesněny podle možností přihlášených účastníků. Setkání bude odborně facilitované, aby byl zajištěn prostor pro otevřenou, bezpečnou a respektující diskusi. Účastníci budou vybíráni tak, aby skupina co nejlépe odrážela rozmanitost zkušeností – z hlediska věku, regionu, typu zařízení i průběhu samotné stížnosti.
Pokud máte zájem se zapojit, vyplňte krátký nominační dotazník (zabere přibližně 5 minut):
👉 Otevřít dotazník.
Prosíme o vyplnění do 14. listopadu 2025. Následně Vás do dvou týdnů budeme kontaktovat s dalšími informacemi.
Děkujeme za Váš zájem a ochotu podělit se o zkušenosti, které nemusely být jednoduché, ale jejichž sdílení může pomoci zlepšit fungování a kulturu českého zdravotnictví.
Budeme rádi, pokud tuto výzvu sdílíte dál – mezi členy Vaší organizace, komunitou či známými, kteří mají osobní zkušenost se stížností ve zdravotnictví a mohli by mít zájem se zapojit.
Každý hlas a zkušenost jsou pro nás důležité.